میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> پارتیشن های نمایشگاهی

پارتیشن های نمایشگاهی

پارتیشن های نمایشگاهی

 

اگرتا به حال به نمایشگاه مراجعه کرده باشید به این نکته توجه کرده اید که مکان هایی حدودا 10 تا 12 متری دراختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد که آنها بتوانند خدمات، محصولات و یا تکنولوژی های خود را به نمایش بگذارند.

این مکان ها یا غرفه ها خصوصیاتی دارند که بر اساس آنها طبقه بندی و معرفی می شوند.

غرفه های استاندارد در نمایشگاه عمدتا از سازه مدولار (پارتیشن) و یا اسپیس فریم  ساخته می شود و در بعضی از نمایشگاه ها درشرایط خاص از سازه ی ماکسیما استفاده می شود.

 

غرفه اسپیس فریم (space frame)

یک سازه فلزی که ازمتصل کردن قطعه های مختلف در ابعاد متفاوت ساخته می شود. این غرفه بیشتر درمکان های باز ویا نمایشگاه هایی که شرایط آن به گونه ای است که نیاز به سازه ی مقاوم دارد استفاده می شود. عمدتا مواد قابل مصرف درساخت آن برای سقف ازچادر ویا برزنت ودیواره های آن از چاپ بنر یا فلکس استفاده می کنند.

 

غرفه سازی مدولار ( پارتیشن )

این سازه دارای پایه ، قید وپنل با ارتفاع حدودا دو و نیم متر که درفاصله ی یک متر ازهم قرار دارند ودر متراژهای مختلف قابل اجرا می باشد. برخلاف سازه اسپیس فریم که درفضای باز قابل استفاده هست این سازه به علت آسیب پذیر بودن نسبت به آب وباد درفضای سرپوشیده ساخته می شود .

غرفه سازی ماکسیما

دراین سازه برای سرعت بخشیدن به کارخود ودر عین حال زیبا بودن استفاده می شود. نحوه ساخت آن مانند غرفه مدولار بوده وتفاوت آن درنوع قید و پنل وترکیب رنگ استفاده شده در پنل می باشد.

دراین نوع ، شرکت های مختلف متفاوت بوده و هریک از طرح خاصی استفاده می کنند. اگراز پنل های رنگی وپایه با ارتفاع بالای 3 متر استفاده شود باسلیقه می توان طرح های زیبا ایجاد کرد.

 

غرفه خودساز

در نمایشگاه به طور استاندارد یکسری غرفه های معمولی برای استفاده شرکت کنندگان درنظر گرفته می شود . اما اگر هیچ کدام از استاندارد ها و روش های روتین ساخت غرفه های نمایشگاهی مطابق سلیقه شرکت کنندگان نباشد از غرفه های خودساز استفاده می کنند . برای این منظور بدون لحاظ کردن محدودیت ها و چارچوب های پیش رو و یا با ترکیب دو یا چند روش  ، سلیقه مشتری را پیاده سازی میکنند . بدیهی است که این روش بدلیل آنچه گفته شد هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.

 


©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان