میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> آنچه باید در مورد سنگهای نما بدانیم

آنچه باید در مورد سنگهای نما بدانیم

سنگ نما

یکی از ویژگی‌های هر ساختمان،پوشش داخلی و نمای خارجی آن است. اگر چه در گذشته تنوع زیادی در بازار سنگ وجود نداشت اما امروزه ، ساخت و فرآوری این محصول بیشتر بر تنوع و سلایق متفاوت مشتریان استوار است.
از معیارهای مهم در اولویت بندی خرید سنگ  میتوان به قیمت،نوع ساب،مساحت هر قطعه و تطابق با ظاهر و ساختار و کاربری ساختمان  همچنین سلیقه میتوانیم اشاره می‌کنیم.

سنگهای نما به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم میشود. سنگ های مصنوعی ظاهر سنگ را دارند اما سنگ نبوده و ساخت دست بشر می باشد. از جمله دلایل استفاده از سنگ‌های مصنوعی، قیمت و تنوع بسیار آنها مربوط است.از مهمترین دلایل استفاده از سنگهای مصنوعی،متنوع بودن این سنگهاست. 

برای خرید سنگ ساختمانی باید به فضای ساختمان که قصد نصب سنگ در آن رادارید توجه کنید.هر سنگی مناسب مکان خاصی است. به‌طور معمول فضاها برای نصب سنگ به سنگ‌های مناسب نمای خارجی، نمای داخلی، کف پله و پاگرد، کف فرش فضاهای داخلی مسکونی، کف فرش فضاهای داخلی تجاری و اداری، کف فرش بام و پیاده‌رو، سرویس بهداشتی، درپوش دیوارهای محوطه، حیاط و جان‌پناه بام و درنهایت سنگ روی کابینت و اپن تقسیم می‌شوند.سنگ‌های نمای خارجی باید مقاومت بالایی در برابر گرما، رطوبت، سرما و اشعه UV نور خورشید داشته باشند. بنابراین بهترین نوع سنگ برای نمای خارجی باید تراورتن، گرانیت یا سنداستون باشد البته بهترین انتخاب برای نمای خارجی تراورتن است، زیرا این سنگ مقاوم و ارزان‌تر از گرانیت است. تراورتن به علت تخلخل رابطه خوبی باسیمان داشته و محکم به دیوار می‌چسبد و در نتیجه ماندگاری خوبی دارد.

سنگ‌هایی مانند مرمریت، گرانیت، چینی و... به علت عدم تماس با ناملایمات جوی می‌توانند بهترین گزینه برای نمای داخلی باشند.البته برخی از مردم به علت رنگ ورگه‌های خاص تراورتن و سنداستون مایل هستند از این سنگ‌ها در داخل ساختمان استفاده کنند . این سنگ‌ها می‌توانند جلوه‌های بسیار زیبایی را در لابی‌ها، پاگردها، اطراف درب آسانسورها، دیوارهای راه‌پله، دیوارهای پارکینگ و... ایجاد کنند.


سنگ مناسب کف فرش فضاهای داخلی مسکونی

سنگ‌ها ، کف‌پوش‌های خوبی هستند. عواملی چون دوام، رنگ طبیعی، مقاومت در برابر ضربه اجسام نوک‌تیز، ساب و جلا پذیری مجدد، زیبا و شکیل شدن فضای داخل، نگهداری خوب گرما در سیستم‌های گرمایش از کف دانست.از سنگ های پرطرفدار کف میتوان به مرمر اشاره کرد.شایان ذکر است که نقطه ضعف مهم سنگ و سرامیک به عنوان کفپوش ،بیشتر مربوط به نقاط سردسیر است که راه رفتن با پای برهنه بر روی این سنگ سرد حس ناخوشایندی ایجاد میکند.

در مورد سنگ مناسب سریس بهداشتی باید متذکر شد که ه به هیچ‌عنوان در سرویس بهداشتی از سنگ مرمر استفاده نکنید ، زیرا این سنگ در برابر مواد شیمیایی بسیار ضعیف است و بهتر است از کاشی مخصوص همان قسمت بهره برد

©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان