میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> نقشه هایی برای واحد های دو خوابه

نقشه هایی برای واحد های دو خوابه

دوخوابه ها شاید  خیلی بزرگ نباشند ، ولی پیش بینی یک  طرح اولیه مناسب برای آنها  میتواند  بعدا فضای زیادی برای یک خانواده  و یا حتی یک جمع مجردی فراهم نماید . تناسب یک طرح برای هر ملک مسکونی به مواردی ازقبیل اهمیت و اولویت میزان  صدا ، روشنایی و حریم خصوصی و ...  برای ساکنان آن بستگی دارد . به عنوان مثال والدینی با بچه های کوچک احتمالا ترجیح میدهند اتاق بچه ها در کنارشان باشد درحالیکه دو دانشجوی هم خانه ترجیح میدهند اتاقهای آنها در دو سوی مخالف خانه باشد . فارغ از اینکه با چه متراژی سروکاردارید ، در زیر نمونه هایی از نقشه های سه بعدی از واحد های دوخوابه آمده که میتوانید در طراحی های خود از آنها الهام بگیرید .

 

 

1- آنچه در زیر میبینید یک واحد دو خوابه جادار است با اتاقها و پذیرایی  بزرگ  و یک پاسیو اختصاصی که به پذیرایی راه دارد. در این طرح ، حریم خصوصی هر دو اتاق لحاظ شده که قرار گرفتن سرویس بهداشتی در کنار هر اتاق، این امر را تایید میکند.

 

 

2- همه آپارتمانهای دو خوابه لزوما به یک میزان فضا نیاز ندارند .نسبت عرض به طول طرح زیر کمتر از قبلیست . دو اتاق در کنار هم و با فاصله نسبی از پذیرایی قرار گرفته اند و  پاسیو در ضلع مخالف اتاقها واقع شده .

 

 

3- همانطور که میبینید در طرح زیر دو اتاق این واحد طوری در کنار هم قرار دارند ، که یکی از اتاق ها  از آشپزخانه و اتاق دیگر نیز  از سر و صدای پذیرایی فارغ و جدا باشد.

 


4- علیرغم متراژ پایینتر،این آپارتمان دو خوابه در ناهار خوری میتواند 6 نفر را پذیرا باشد و داری یک اتاق نشیمن دنج هست که به پاسیو راه دارد.



 

5- در این مورد دو خوابه (زیر)یک فضای خالی در بین دو اتاق در نظر گرفته شده  که برای یک خانواده در حال رشد بسیار مناسب است.



 

6- در این مورد یک بالکن اختصاصی در اتاق نشیمن قرار دارد که به پذیرایی راه دارد

 

7- در این نوع آپارتمان(زیر) ، دو اتاق خواب در دو سوی مخالف قرار دارند به گونه ای که  فضای بین آنها ،حریم خصوصی مناسبی را برای هر دو اتاق ایجاد میکند. در ضمن هر دو اتاق حمام و سرویس بهداشتی مخصوص به خود را دارد که بسیار ایده آل به نظر میرسد .

 

8- یک پاسیوی بزرگ و فضای ناهار خوری بیرونی در این طرح متراژبالایی در حدود مجموع دو اتاق به خود اختصاص داده .این مورد برای مناطق با آب و هوای معتدل بسیار مناسب است.

 

 

9- دو اتاق خواب جادار با فضای مطالعه مناسب با حمام و سرویس بهداشتی مشترک از خصوصیات این طرح است که آن را به یک آپارتمان مناسب برای یک خانواده تبدیل میکند.

 

 

10- یک طرح کاملا امروزی  از  این آپارتمان منحصر به فرد که با توجه به نورگیری مناسب و یکپارچه و همچنین فضای مناسب ، یک حس فرح بخش را با خود به همراه دارد .



 

 

11- این  نقشه(زیر) اوپن  در قسمتهای مشترک آپارتمان  آن را  برای خانواده ای که  اعضای آن بجای گذراندن اوقات در اتاقهای خود قصد گذراندن اوقات بیشتری در کنار هم را دارند مناسب به نظر میرسد .



12- با جداسازی حمام از توالت در این دو خوابه هر دو  اتاق  از امکان استفاده مجزای حمام و دستشویی  بهره میبرند و البته همانطور که میبینید در این طرح، حریم خصوصی در اولویت اول نمیباشد.

 


13- یک آشپزخانه و ناهار خوری کوچک به صورت اوپن طراحی شده  ، که اتاق نشیمن ،متناسب و به صورت یکپارچه با آن و دنج در گوشه خانه لحاظ شده.



 

 

14- فضای کافی برای کمد دیواری و نورگیری مناسب در روز از مولفه های مهم این طرح می باشد .

 

 


15- در این طراحی(زیر) با توجه به دو اتاق بزرگ که به عنوان دفتر کار هم قابل استفاده است ، میتوان گفت نیاز به متراژ بیشتری نسبت به دو خوابه های دیگر برای احداث و عملی کردن آن احساس میشود.

 

 


16- این نمای پایین درک مناسبی از اینکه چه مقدار فضا برای یک دو خوابه نیاز است را به شما میدهد.



17- یک دیوار منحنی با  چندین پنجره، به عنوان یک نقطه کانونی در این طرح خلاقانه و کلاسیک عمل میکند



18- دو اتاق خواب به انضمام یک پاسیو ی کوچک ،این طرح را به یک نقشه مناسب برای آب و هوای نسبتا خنک تبدیل میکند.



 

19- یک پاسیوی بزرگ ال شکل که هم  به اتاق و هم به پذیرایی راه دارد ، این طرح نسبتا بزرگ را به یک طرح زیبا و کاربردی تبدیل میکند.



 

 

20- آشپزخانه ای بزرگ ، به علاوه ی  قسمتی از خصوصیات طرح های قبلی  طرح زیر  را برای بسیاری  از  خانم ها جذاب میکند



 

21- در این طرح ساده و البته بهینه ، دو خواب نسبتا بزرگ که یکی مستر  و دیگری روبروی حمام  و دستشویی مشترک قرار دارد که این برای حریم خصوصی هرکدام بسیار مناسب است . نکته حالب در مورد این طرح ، نورگیر بودن هر دو اتاق  و سالن پذیرایی آن است که جذابیت این طرح را دو چندان میکند .

 

 


22- اگر بخواهید در یک متراژ کم ، طرحی با تمامی مولفه های یک  ملک دوخوابه را پیاده کنید این طرح مناسبی به نظر میرسد. در محل ورود به خانه یک فضای کوچک به عنوان سالن نشیمن دارید .توجه کنید که در عین کوچکی خانه ، هم برای سالن پذیرایی و هم برای یکی از اتاقها(مستر) بالکن و وفضای آزاد لحاظ شده .



 

23- در این طرح ، برعکس قبلی با یک متراژ بزرگ سروکار داریم که هال و پذیرایی و آشپزخانه بزرگ ،دست ما را برای چیدمان و دکوراسیون مطابق سلیقه های مختلف باز میگذارد . حریم خصوصی برای آشپزخانه میتواند این طرح  را نسبت به دیگران متمایز کند .



 

24- در این دو خوابه کوچک ، اولویت متراژ و فضا به جای اتاق ها  به پذیرایی و آشپزخانه داده شده که این به نوبه خود سلیقه های خاصی را پوشش میدهد.



 

25- در پایان ، یک طرح  دو خوابه را در پایین میبینیم که قسمت داخلی آن به صورت فشرده و کوچک انتخاب شده و در عوض ، فضای بیرونی(پاسیو و بالکن) بزرگی این کمبود فضا را جبران کرده.



 


©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان