میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> نقشه هایی برای واحد های سه خوابه

 نقشه هایی برای واحد های سه خوابه

 

یک خانه سه خوابه در واقع تلفیقی است از  فضا  و سبک ، که هم   برای یک خانواده در حال رشد  و هم  خانواده ای که حضور مهمان برایش اهمیت دارد مناسب میباشد . شما چه به یک خانه جدید نقل مکان کنید و چه بخواهید محل زندگی کنونی خود را سر و سامان دهید دیدن نقشه های سه بعدی میتواند برای شما مفید و جذاب باشد. عکسهایی که در زیر آمده  برگرفته از ایده های طراحان و معماران برتر این عرصه می باشد و استانداردهای مربوطه در آنها لحاظ شده است . در این قسمت 24 طرح از واحد های سه خوابه  ارائه شده است که با هم بررسی می کنیم ...

 

1-در این طرح(زیر) قسمت بیرونی (حیاط یا تراس) بزرگ به علاوه بخش پذیرایی دنج ، از مشخصه های این طرح است که فضای ایده آلی را برای این سه خوابه فراهم میکند.

 

 

 

 

2- سه خوابه لزوما به معنای سه اتاق خواب نیست.در این طرح اتاق سوم به اتاق کار تبدیل شده و به شکل اداری طراحی شده .از نقاط قوت این طرح،تراس نسبتا بزرگ آن است که علیرغم اهمیت فراوان، در ساختمانهای کشورمان مغفول مانده است.



 

 

3-در نمای زیر، فضای مشترکی در سمت مخالف اتاق خواب ها وجود دارد که علیرغم کوچکی، به خوبی پیکربندی شده است. نکته جالب اینکه با وجود کمبود  متراژ ، همچنان یکی از  اتاق ها  به عنوان مستر(والدین) در نظر گرفته شده است .


 

 

4- به اشتراک گذاشتن یک خانه برای ساکنین آن وقتی آسانتر میشود که دسترسی همه  اتاقها به پذیرایی و آشپزخانه و همچنین سرویس بهداشتی به طور نسبتا یکسان  وجود داشته باشد .در ضمن، اگر به هر دلیل امکان ایجاد بالکن یا تراس وجود نداشته باشد، این طرح میتواند گزینه مناسبی باشد.

 

 

5- ال شکل بودن خانه گاهی به ما این امکان را میدهد که از این شرایط برای ایجاد حریم خصوصی بیشتر برای اتاقها استفاده کنیم.همانطور که میبینید شخص مهمان به هنگام ورود به منزل هیچ تصویری از وضعیت اتاقها ندارد . همانطور که میبینید در این طرح هم تراس لحاظ نشده.


 

 

6- در این طرح ،حریم خصوصی  در اولویت اول قرار ندارد ..از نشانه های این عدم اولویت این است که ساکنین چنین خانه ای فقط یک سرویس بهداشتی و حمام  را باهم به اشتراک میگذارند و درب آن در معرض دید میباشد . البته از دلایل آن ، مساحت کوچک خانه میباشد.


 

 

 

 

7-در طرح زیر دو تراس بزرگ مثل کمربند ، قسمت بزرگی از فضای بیرونی یک سمت خانه را پوشش می دهند که این به اقتضای باریک و طولی بودن سطح مقطع این طرح میباشد که عملا به نقطه قوت آن تبدیل شده است.

 

 

 

 

8- در این طرح حریم خصوصی اتاق والدین به خوبی لحاظ شده  که از نشانه های آن سرویس بهداشتی مستر برای اتاق والدین به صورت جدا از سرویس بهداشتی مشترک میباشد.

 

 

 

 

9- هرچقدر این سه خوابه از لحاظ فضا کمبود دارد،ولی همچنان ضرورت یک بالکن اختصاصی لحاظ شده که از آنجا به اتاق فرزند اشراف دارید.



 

10- با قرار دادن میزنهار خوری در آشپزخانه،فضای بیشتری برای سالن پذیرایی  فراهم می آورد.

 

 

11- در این طرح هر اتاق در گوشه ای از خانه قرار گرفته و در فاصله دور از هم قرار دارند.



 

12- نمای زیر به ما این امکان را می دهد که چگونه در یک مساحت ال شکل سه اتاق با هم در گوشه ای از خانه قرار گرفته در حالیکه از بقیه مساحت خانه مطابق سلیقه برای سایر اجزا میتوان استفاده کرد.



 

13- یک خانه سه خوابه همچنین میتواند بسیار بزرگ باشد که این نمونه ای از این توصیف است و در صورتی که مشکل متراژ ندارید برای شما میتواند مناسب باشد.



 

14- اگر چه این طرح  آنچنان مد روز  نمیباشد ولی از لحاظ مقبولیت عامه رتبه بالایی دارد.



 

15- این طرح در واقع فضایی را برای سالن پذیرایی به علاوه قسمتی جدا به عنوان اتاق تلویزیون فراهم کرده که در برخی مواقع دنج بودن و دور از سایر بخش ها بودن برای آن بسیار مورد نیاز است.



 

16- اضافه کردن تعدادی صندلی به یک بالکن کوچک میتواند آنرا بسیار صمیمی و جذاب سازد. از نکات مشخصه این دکور جدا سازی بخش تماشای تلویزیون از سایر بخش های بذیرایی  و همچنین اتاقی در انتها که میتواند اتاق گماشته(خدمتکار) باشد.



 

 

17- لازمه این طرح اتاق های راحت و دلباز  میباشد و یک از آنها دارای سرویس بهداشتی اختصاصی میباشد(مستر).


 

 

 

18- کمد دیواری های متعدد این طرح ا میتواند برای سلیقه های خاص جذاب کند.


 

 

 

 

 

 

 

19- نکته ای که در این طرح چشمگیر میباشد این است که حریم خصوصی برای تک  تک اتاقهای آن لحاظ شده که محل قرار گیری سرویس بهداشتی ها و قرار گیری امکاناتی مثل تلویزیون و کامپیوتر در آنها گواه این امر است.



 

 

 

 

20- در این طرح، اتاق مستر(والدین) بالکن اختصاصی خود را دارد که چنین حریم خصوصیی در خانه ای  این چنینی که به دلیل کوچک بودن سطح پایینی از حریم خصوصی دارد بسیار جذاب به نظر میرسد.


 

 

 

 

  

21- چه بچه هامجبور به استفاده از اتاق به صورت اشتراکی باشند و چه بخواهند مدتی دوستان خود را  به اتاق دعوت کنند، اتاقی با دو تختخواب تک نفره در محلی مناسب میتواند در طراحی خانه لحاظ شود.

 

 

 

 


 

 

22- هر اتاق خواب در این طرح ، سرویس بهداشتی مخصوص به خود را دارد که برای بسیاری از افراد ایده آل به نظر میرسد.


 

 

23- نواحی مشترک در این طرح، فضای بزرگتری را برای ایجاد اتاقهای بزرگتر میدهد.


 

 

 

24- در پایان این طرح سه خوابه با فضای بیرونی نسبتا بزرگ را از نظر میگذرانیم.


 

 

 


 


©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان