میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> کامپوزیت و صنعت ساختمان

کامپوزیت و صنعت ساختمان

کامپوزیت

اگرچه شناخته شده ترین نوع کامپوزیت برای اکثر ما،نوع آلومینیومی آن است که در نما استفاده میشود اما به دلیل تنوع کاربرد ،از انواع دیگر کامپوزیتهای ساختمانی ، میتوان در بخشهای مختلف ساختمان از جمله سقف‌های کاذب، نرده‌ها، در و پنجره، اسکلت ساختمان، دکور و پارتیشن‌بندی سازه‌های داخلی و لوازم سرویس بهداشتی مانند وان، سینک و... استفاده کرد.
از دلایل مهم استفاده از کامپوزیتهای آلومینیومی، شکل‌پذیری بالا و پردازش آسان و مهمتر از همه  ضد حریق بودن آن است.
میلگردهای کامپوزیتی از دسته کامپوزیت‌های پلیمری بوده و علاوه بر اینکه از مقاومت بالایی برخوردار هستند، خواص مهمی چون استحکام کششی زیاد و مقاومت در برابر خوردگی دارند که در مناطق سردسیر این  خواص بسیار حائز اهمیت است.  از طرفی به دلیل نداشتن مشکل خوردگی و زنگ زدگی میتواند جایگزین مناسبی برای آرماتورهای فولادی‌ باشند. بنابراین در مناطق مرطوب و حاشیه دریا میتواند کاربرد زیادی داشته باشد.
سبکی مزیت مهمی برای کامپوزیت است که از لحاظ مقاومت در برابر زلزله اهمیت فراوانی دارد .

  همانطور که میدانید، نازک کاری  در ساخت و ساز ، زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص میدهد . یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کامپوزیت‌ها اجرای هر چه سریعتر مراحل مختلف نازک کاری است . امکان اجرای نور مخفی بدون نیاز به رابیتس کاری ، گلوئی و حاشیه سقف جایگزین گچبری سنتی، قرنیز کف جایگزین سنگ و چوب، کیت کامل ستون جایگزین سنگ ،کیت کامل قاب در و پنجره جایگزین چوب یا گچ ،ابزارهای باریک و تخت قاب‌سازی بر روی دیوار جایگزین گچ‌بری سنتی ،گل سقف یا حاشیه لوستر ،قطعات دکوراتیو،نرده ،دیوار سنگی و کتیبه‌های دیواری مثالهایی از این مزیت مهم کامپوزیت هاست. 

از دیگر ویژگی‌های محصولات کامپوزیت  در نازک کاری و محصولات جایگزین گچبری می‌توان به سبک بودن ، قابلیت نصب سریع ، مقاومت در برابر رطوبت ،قابلیت رنگ‌پذیری چند باره ، حفظ ظاهر فیزیکی با گذشت زمان ، تنوع در طرح ، ظرافت و کیفیت طرح ، قیمت مناسب و شباهت این نوع محصولات به گچبری های سنتی اشاره کرد .



©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان