میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> نکات انتخاب پرده

نکات انتخاب پرده

راهنمای انتخاب پرده

پرده به حسب پیشینه تاریخی و همچنین به علت اهمیت حریم خصوصی ،  در دکوراسیون ایرانی نقش پراهمیتی دارد . در واقع پرده ها می توانند جلوه ای از  زیبایی را در خانه شما به نمایش بگذارند به گونه ای که سایر قسمت های چیدمان چنان تاثیری نمی تواند داشته باشد.

اهمیت پرده زمانی بیشتر مطرح میشود که بدانیم که یکی از ارکان ساخت هر خانه ای وجود پنجره است و بالطبع پنجره ها می توانند بخشی از زیبایی هر خانه را تامین کنند و زمانی این زیبایی بیشتر به چشم می آید که پرده هایی زیبا و متناسب برای آنها انتخاب شود.درواقع پرده  می تواند زیبایی منحصر به فردی به پنجره های اتاق ببخشد. پنجره ها به خاطر قابلیت باز و بسته شدن، در نما و ظاهر پرده ها تاثیر زیادی دارند. شما با به کار بردن پرده می توانید حتی نقص های پنجره خود را بپوشانید.

پنجره خانه شما ممکن است بالارونده یا رو به پایین ، عمودی یا افقی ،قدیمی یا جدید باشد. توجه به سبک پنجره های راهنمای شما در خرید پرده مناسب است.

  برای انتخاب پرده ای که با دکوراسیون خانه شما متناسب تر باشد، باید یکسری نکات را رعایت کنیم. 

نکته مهم در مورد انتخاب پرده این است که علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی، پرده ها سلیقه  شما را نیز به دیگران نشان می دهند و درواقع پرده ها و رنگ ها و طرح های آنها به نوعی بیانگر  روحیه و شخصیت شماست. به همین دلیل باید تلاش کنید که نهایت سلیقه تان را در انتخاب پرده ای متناسب با خانه  خود به کار گیرید.

نکته مهم دیگر این است که لزوما پرداخت هزینه زیاد تضمین کننده خوب و متناسب بودن پرده نمیتواند باشد. مهمترین مسئله در زیبایی پرده نوع چیدمان و تناسب آن در خانه شماست و نه مقدار هزینه ای که برای خرید آن پرداخته اید.

 

برای روشن شدن بیشتر معیارهای انتخاب پرده در این مقاله کافی است به این نکات توجه کنید.

 شاید نیازی نباشد برای انتخاب، خرید و نصب پرده های منزلتان متحمل هزینه گزافی شوید؛ کافی است به این نکات توجه کنید.

تناسب اندازه : در زمان خرید ، مطمئن شوید متراژ متناسبی را انتخاب می کنید . طول پرده ها برای ایجاد چین های مطلوب حدود دو و نیم برابر طول پنجره است. در ضمن پرده را تا جایی که ممکن است نزدیک به سقف نصب کنید. با نصب پرده در ارتفاع بالا، دیوار را کشیده تر نشان می دهید و به ابهت پرده و اتاق می افزایید.

در مورد بلندای پرده باید گفت پرده بلند می تواند کاملا مماس بر زمین باشد و یا روی زمین کشیده شود. همچنین پرده می تواند تنها فضای پنجره را پوشش دهد و یا سطحی از دیوار را نیز بپوشاند.

تناسب روشنایی:اگر اتاق نورانی و روشن می خواهید از پرده های حریری و شیشه ای استفاده کنید.

تناسب با دکوراسیون: مطمئن شوید که پرده ها با سایر عناصر چیدمان همخوانی دارد . از منظر طراحی داخلی سقف، دیوار، کف و مبلمان، چهار عنصر اصلی هر اتاق هستند، اما برای چیدمان متناسب ، بهتر است تاکید تنها بر یکی از این موارد باشد و سایر عناصر به عنوان تقویت کننده عمل کند.

تناسب کاربری:پرده باید با محیط و کاربری آن مطابقت داشته باشد مثلا برای اتاق خواب ها، از پرده های شِید و تاریک کننده استفاده کنید.این نوع پرده ها  می تواند اتاق را کاملا تاریک کرده و فضای مناسب خواب و استراحت شما فراهم کند.

پرده های کرکره ای آلومینیومی
این پرده های سبک وزن ، تنوع رنگ دارند و قابل هماهنگ کردن با قسمت های مختلف خانه هستند. این پرده ها بیشتر برای قسمت هایی چون سالن های رو به حیاط مناسب اند. چون نور آفتاب رنگ انها را از بین نمی برد و در مقابل نور آفتاب دوام خوبی دارند.

با توجه به حسی که دوست دارید در خانه شما برقرار باشد می توانید  پرده ها را نازک یا ضخیم انتخاب کنید.  پرده ها ی نازک این مزیت را دارند که  نور خانه را در وقت روز تا حدی  تامین و حالت رخوت را از خانه دور می کند. پرده های ضخیم هم ضمن حفظ حریم خصوصی در تنظیم و حفظ دمای ساختمان میتوانند موثر باشند.


©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان