میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> حمام،کابین دوش،وان

حمام،کابین دوش،وان

چند نکته در مورد حمام،کابین دوش،وان

معمولا برای فضای حمام سه انتخاب داریم: استفاده از وان،استفاده از کابین دوش و انتخاب سوم اینکه بدون استفاده از دو آیتم مذکور فقط دوش و شیر آن در محلی از حمام نصب شود.هر کدام از موارد بالا برحسب سلیقه،متراژ و هزینه ممکن است مد نظر افراد قرار گیرد.در زیر به مزایا و معایب هر کدام می پردازیم.

حمام خالی از کابین و وان:در این حالت از تمام فضای حمام میتوان استفاده کرد و بعضا اشخاص مسن و برخی سلیقه ها به این سبک حمام تمایل دارند.از معایب این حالت لزوم شستشوی کف حمام بعد از حمام برای رفع لغزندگی کف است.

کابین دوش: با توجه به اینکه در آپارتمان های متراژ پایین ،فضای حمام ، کوچک انتخاب می‌شود، زیر دوشی و یا کابین دوش به جای وان مورد استفاده قرار می‌گیرد.از مزایای مهم کابین دوش این است که با بستن درب آن، محیط داخل آن زودتر گرم میشود.

وان: انواع متفاوتی از وان‌ها در طرح‌ها و اندازه های مختلف از نوع یک نفره نشسته گرفته تا وان جکوزی های دونفره با ابعاد بزرگ که می‌توان بر حسب شرایط ، آنها را خریداری نمود.
از آنجا که یکی از دلایل انتخاب و استفاده از وان ، پر کردن آن با آب است باید به خاطر داشت که با توجه به کمبود منابع آب در کشور و رعایت جوانب صرفه جویی آب ، پر کردن وان با آب را پیشنهاد نمی کنیم.

در مورد انواع وانهای موجود بازار خوشبختانه با تنوع زیادی روبرو هستیم.قابلیت‌های ویژه وان و جکوزی مثل ایجاد امواج ساز ماساژ ، باردار کردن آب جهت رفع دردهای عضلانی، مفصلی و آرتروزها،سیستم تزریق گاز ازن به منظور استریلیزه کردن آب،چراغی پس زمینه و دکور روی پنل وان،چراغ‌های زیر آب،شیرهای چند حالته و شیر مخلوط آب گرم و سرد،رادیو (FM)،اسپیکر ضد آب،سیستم فرستنده و گیرنده صوتی منحصربه‌ فرد با قابلیت پخش صدای استریو،پنل کنترل کامپیوتری،ریموت کنترل،دوش دستی متحرک ،بالشتک زیر سری،کلید پنوماتیک ( فرمان روشن شدن موتور به وسیله جریان هوا جهت بالا بردن ایمنی )،ماساژ سوزنی مناسب با نقاط گردن ، کف پا و پهلوها، دو شاخه محافظ جان از مواردی است که آن ها را علیرغم لوکس بودن به یک آیتم کاربردی برای برخی سلیقه ها تبدیل می کند.


©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان