میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> درب کرکره ای برقی

درب کرکره ای برقی

درب کرکره ای برقی

امروزه استفاده از دربهای کرکره ای برقی  به دلیل زیبایی ، سهولت در استفاده و در عین حال حفظ امنیت ، رونق به سزایی یافته اند.

به طور کلی موارد زیر را در انتخاب کرکره برقی(اتوماتیک) باید لحاظ کنیم.

- مکان نصب:در انتخاب نوع درب کرکره ای برقی باید حتما متناسب با مکان درب مورد نظر اقدام به انتخاب کرد. براي مکان هائي مثل پارکينگ منزل ، درب واحد تجاري و جاهائي که نياز به امنيت بيشتر داريم موتور توبولار مناسب تر است و در صورت استفاده از موتور سايد بايد از در دسترس نبودن آن اطمينان حاصل کرد ، براي اماکن صنعتي و جاهائي که تردد زياد دارند درب برقی با موتور سايد مناسب تر است .

- مساحت کرکره: این مشخصه را باید حتما در انتخاب نوع تیغه و موتور لحاظ کنیم. معمولا تيغه هاي ۶۰ ميليمتري براي براي درب های برقی کرکره ای کوچک تا مساحت ۵ متر ، تيغه هاي ۸۰ براي کرکره برقي تا مساحت ۲۰ متر و تيغه هاي ۱۰۰ براي کرکره هاي بزرگ تا مساحت ۴۰ متر مناسب هستند. همانطور که گفتیم،مساحت درب برقی کرکره ای براي انتخاب توان موتور نيز اهميت دارد. با توجه به ميزان تردد به ازاي هر ۱۰ کيلوگرم وزن کرکره از ۹ تا ۱۴ نيوتن بر متر توان موتور بهره گرفته مي شود.

- سيکل کاري : میزان تردد يا تعداد باز و بسته شدن کرکره برقي در طول شبانه روز در انتخاب نوع موتور تاثیر مستقیم دارد. براي تردد هاي زياد موتور سايد مناسب تر است چون در دسترس بوده و به راحتي ميتوان آن را تعمير يا تعويض نمود.


©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان