میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> نکاتی از دکوراسیون داخلی

نکاتی از دکوراسیون داخلی

((آشنایی با نکات ظریف در دکوراسیون منزل))

 

خانه‌ایی زیبا و ایده‌ال  بدون در نظر گرفتن دکوراسیون مناسب امکان پذیر نیست .

خانه مصداق کاملی برای حریم خصوصی است و از مهمترین مواردی که باعث ایجاد آرامش در حریم خانه میگردد چیدمان و دکوراسیون متناسب است.در متن زیر  نکاتی ظریف مربوط به دکوراسیون و چینش در منزل آمده  که بهتر است به خاطر بسپارید.

1-  تجسم
مرحله اول تجسم است. در این مرحله باید وضعیت اتاق خواب ،پذیرایی ،آشپزخانه و هر قسمت دیگر از خانه را در حالت ایده آل و بعد از چیدمان تصور کنیم. یعنی در ذهن خود مجسم کنید که دوست دارید خانه شما، دکورها، دیوارها و تابلوهای آن چطور باشد.این امر نه تنها باعث بروز خلاقیت در چیدمان میگردد بلکه تجسم، کار طراحی و دکوراسیون را برای ما آسان‌تر می‌کند.
 

2- اولویت بندی مناسب

بعداز تجسم آنچه قصد انجامش را دارید ، اولویت در انتخاب اجزای چیدمان بسیار حائز اهمیت است.مسلما اولویت در تعیین اجزای دکوراسیون براساس میزان تاثیرگذاری آن است و هر دکوراتور باید بداند که در هر اتاق به چیزهای مهم بپردازد.

3.تاثیر رنگ

همانطور که گفتیم ، میزان تاثیرگذاری ،عامل مهم اولویت بندی اجزای دکوراسیون است.از مهمترین مولفه های تاثیرگذار ،رنگ اجزای چیدمان است.علاوه بر تاثیر رنگ  بر حال و هوای یک محیط ،تاثیر روانشناسی آن بر روی افراد را نمیتوان انکار کرد.   رنگ ها اثر قوی و قابل توجهی روی افراد و عملکرد مغزی آنها می گذارد. چند مورد از اثر رنگ ها به این قرار است: خانواده رنگ قرمز بهترین گزینه برای ورودی منزل است. زرد و بنفش رنگ های مبارک و سودمندی برای روحیه انسان تلقی می شوند و برای تازگی و رشد از رنگ سبز استفاده می شود.

4- انتخاب سبک دکوراسیون
 سبک دکوراسیون از این لحاظ که به انتخاب های دکوراتور و طراح جهت میدهد ، باعث تسهیل کار دکوراسیون می شود .سبک دار بودن یکی از مهمترین عواملی است که از بروز آشفتگی در چیدمان جلوگیری می کند . از معروف ترین طبقه بندی های دکوراسیون می‌توان به  کلاسیک، مدرن    یا شرقی،غربی و ... اشاره کرد . بنابراین با توجه به سبک چیدمان باید مبلمان و وسایلی  انتخاب کنید که با سبک و موضوع مورد نظر تطابق و هماهنگی داشته باشد.

5-از آشفتگی  و شلوغی بپرهیزید  

چیدمان درست اشیا در ساختمانهای مسکونی، تجاری، باغ و غیره و پرهیز از شلوغی و انباشتگی از اصول فلسفه و فن فنگ شوی  چین باستان است . وسایل اضافی و درهم و بر‌هم بهترین دکوراسیون ها را خراب می‌کنند . هر چیزی که احتیاجی به آن ندارید کنار بگذارید و  در جای مناسب طبقه‌بندی کنید. حتی اگر گران‌قیمت‌ترین چیدمان را داشته باشید، خانه‌ای پر از وسایل اضافه جلوه‌ای نخواهد داشت.

 


6-اهمیت نورپردازی را فراموش نکنید.
 
نور از این لحاظ که علاوه بر ایجاد روشنایی،حال و هوای خانه را تغییر می‌دهد اهمیت بسزایی در دکوراسیون دارد .بنابراین در استفاده از نور هر دو هدف را دنبال کنید  . با نور پردازی مناسب میتوانید فضای خانه خود را بیش از پیش آرامش‌بخش کنید  طوریکه هم خودتان و هم افرادی که از خانه یا محل کار شما دیدن می‌کنند لذت ببرند.


7- کاربرد و راحتی را فدای زیبایی نکنید.
 هنگامیکه به خرید مبلمان اقدام میکنید ، توجه داشته باشید که ضمن رعایت زیبایی، کاربرد را هم لحاظ کنید . باید خانه و یا محل کار را طوری طراحی کنید که ضمن زیبایی ، امکان دسترسی به وسایل به راحتی وجود داشته باشد.


©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان