میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> بلوک شیشه ای و صنعت ساختمان

بلوک شیشه ای و صنعت ساختمان

بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای در صنعت ساختمانمعمولا به قطعاتی گفته می‌شود که از جنس شیشه ساخته می‌شوند و بیشتر جنبه تزیینی دارند و در سازه باربر ساختمان نمی توان از آنها استفاده کرد . انواع این بلوک ها عبارتند از: رنگی ، شفاف ، طرح دار ، مات . با توجه به این انواع ، میتوان گفت این قطعات جداي از جنبه هاي تزئینی ، مزیتهای بسياري دارند که در زیر تعدادی از آنها آمده:

- ضمن ایجاد روشنایی میتوان فضای داخلی را از خارجی جدا کرد . به گونه ای که بدلیل ضخامت کمتر نسبت به دیوارهای آجری سنتی ، فضای مفید داخلی افزایش می یابد. لذا جداسازی فضاها در دکوراسیون داخلی ضمن حفظ نور کافی با این گونهبلوک ها به خوبی قابل انجام است.

- این بلوک ها عایق های صوتی و حرارتی مناسبی هستند

- با توجه به چگالی شیشه در این مصالح، دیوار ساخته شده نسبت به دیوارهایآجری سنتی سبکتر است.

- تنوع طرح و رنگ

- سادگی و سرعت عمل در نصب و استفاده از بلوك شیشه ای در مقایسه با آجرهای سنتی بالاتر است. نصب و استفاده بلوك های شیشه ای ، تنها شامل چیدن بلوک و بندکشی است.

- نظافت و تمیزی دیوارهای شیشه ای نسبت به یوارهای سنتی راحت تر و ملموستر است.

- می توان این بلوک ها رادر تمام یا بخشهایی از نمای ساختمان به کار برد.

بلوک های شیشه ای را میتوان در جاهای مختلف ساختمان به کار برد. بنا به تجربه برخی افراد در موارد زیر زیبایی خاصی به ساختمان میبخشد:

- پارتیشن بندی داخل ساختمان

- فضای بین سرویس ها

- فضای بین دوش و روشویی

- دفاتر اداری

- نمای ساختمان

- دیوار استخر

- ...

 هنر و سلیقه به کارگیری مناسب بلوک های شیشه ای باعث ایجاد زیبایی دو چندان برای فضای مربوطه میشود.در زیر نمونه هایی برای کاربرد این مورد از مصالح ساختمانی نشان داده شده:

این شیشه ها برای حمام عالی هستند و می توانید براحتی از انها استفاده نمایید اما کاربرد انها در پنجره های حمام واقعا کاربردی است این بدلیل افزودن زیبایی به محیط و همچنین حفظ حریم خصوصی است . همانطور که گفته شد استفاده از آن در فضای بین روشویی و دستشویی نمای زیبایی به حمام میبخشد.

در زیر دو مورد دیگر از نقش و تاثیر بلوک شیشه ای در زیبایی نمای ساختمان نشان داده شده که اولی مربوط به آشپز خانه و دیگری مربوط به ورودی ساختمان است.



©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان