میهن ساختمان

خانه >> مقالات صنعت ساختمان >> کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

کاغذدیواری

 

یکی از مواردی که  به عنوان عاملی مهم در دکوراسیون داخلی لحاظ می شود پوشش و رنگ دیوار می باشد . از این منظر ، نقش کاغذ دیواری به عنوان یک دیوارپوش متنوع میتواند بسیار پر اهمیت باشد . کاغذدیواری‌های موجود در بازار علاوه بر ظاهر، عمدتا بر حسب موارد زیر اولویت بندی میشوند :

- جنس

 

-‌قابلیت شستشو‌

توجه: معمولا کاغذ دیواری های دارای پوشش وینیل بهترین های بازار از لحاظ قابلیت شستشو و  و مرغوبیت جنس می باشند.

 

-ضد خش و ضد ضربه بودن

 

-‌عایق بودن نسبت به صوت وگرما و ...

 

-‌قابلیت رنگ‌کاری

 

کاغذدیواری به دليل نداشتن بوي رنگ و نصب سريع و آسان و درعین‌حال زیبا  مي‌تواند جايگزين خوبي براي رنگ‌هاي معمولي باشند . هر کدام از مزیت های فوق به صورت جداگانه می تواند عامل تعیین کننده ای در انتخاب مشتریان باشد .

کاغذ دیواری معمولاً به صورت رول 5 متر مربعی فروخته مي‌شود و جهت چسباندن آن به ديوار از چسب مخصوص استفاده مي‌شود‌.از مهمترین مشخصه هایی که باعث تاثیر روی قیمت کاغذ دیواری می شود طرحي است که انتخاب مي‌کنيد‌. به طور کلي دو نوع طرح براي کاغذديواري وجود دارد؛ طرح‌هاي مستقيم و صاف و طرح‌هاي منحني شکل‌. زماني که متراژ لازم را براي کاغذدیواری محاسبه کرديد‌، توصيه مي‌کنيم يک يا دو رول کاغذدیواری بيش از حد نياز خريداري کنيد تا در صورت اشتباه در اندازه‌گیری يا خراب شدن قسمتي از کاغذديواري‌، بتوانيد از آن مقدار اضافي استفاده کنيد‌.

کاغذدیواری‌ها در مدل طرح‌های مختلفی چون دوختی ، نگین دار ، مخملی ، کریستالی ، پی وی سی و همچنین پارکتها و در رنگ و تنوع زیادی در بازار یافت میشوند. مقاومت در برابر آفتاب و سازگاری با محیط‌ زیست از دیگر موارد و مزیت هایی است که یک کاغذ دیواری مناسب میتواند داشته باشد.

 

از مهمترین نکاتی که در  هنگام خرید کاغذ دیواری باید لحاظ کنیم اهمیت هماهنگی ظاهری است. قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ سایر وسایل و اجزای خانه توجه کنید . هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر اجزای چیدمان، فضای خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می دهد که مسلما خوشایند نیست.


به عنوان مثال، برای یک چیدمان مدرن،بهتر است از کاغذ دیواری های ساده و کم نقش و نگار استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند باید کاغذ دیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید.
برای خانه هایی که سقف بلندی دارند ،کاغذ دیواری هایی با شکل و خطوط افقی ارتفاع سقف را کوتاه تر جلوه می دهد
هماهنگی طرح و رنگ کف خانه با کاغذ دیواری بسیار حائز اهمیت است. برای هماهنگی کفپوش ساده بهتر است از کاغذ دیواری های گل‌دار و طرحهای شلوغ استفاده کنید. به همین ترتیب، کاغذ دیواری های ساده را برای خانه هایی با کفپوش های طرح‌دار و شلوغ به کار ببرید.این انتخاب معکوس باعث جذابیت دوچندان چیدمان میگردد.

معمولاً برای ساکنین با روحیه تنوع طلب، بهتر است از کاغذ دیواری های ملایم و با رنگ ساده استفاده شود چون با هر نوع چیدمانی هماهنگ می شود.

یک سوال!

انتخاب کاغذ دیواری مناسب و همچنین نصب دقیق و درست آن همیشه وقت گیر بوده و نیاز به تخصص نسبی در این مورد دارد .حال اين سوال مطرح میشود كه با وجود این مشکلات، چرا بايد از آن استفاده كرد و مزیت آن نسبت به رنگ آمیزی چیست؟
در جواب بايد بگوييم يكي از مهم‌ترين دلايل اين است كه طرح‌ها و رنگ‌هايي كه به وسيله كاغذديواري مي‌توان روي ديوار به وجود آورد، در حقيقت با  نقاشي ديوارها غيرممكن است.


كاغذ ديواري را مي‌توان به نحوه‌هاي مختلف روي ديوارهاي يك فضا نصب كرد. بنا به همین مزیت مهم،  در جاهايي كه رنگ‌آميزي ديوارها نمي‌تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، مي‌توان از كاغذديواري استفاده كرد. مثلا اگر ديوارهاي خانه ظاهر خوشایندی نداشته باشند. مي‌توان از كاغذديواري براي پوشاندن عيب و نقص ديوار استفاده کرد. نکته دیگر اینکه ،اگر کاغذ دیواری جنس مرغوبی داشته باشد، ديوارهاي پوشيده شده سريع‌تر و آسان‌تر از ديوارهاي رنگ شده تميز مي‌شوند. بنابراين كاغذديواري گزینه ای مناسب براي فضاهايي است كه ديوارهايش زود به زود نياز به تميز كردن دارند، مثل آشپزخانه يا اتاق كودك.

 

معمولاً به دليل وجود تنوع زياد كاغذديواري‌ها بهتر است قبل از خريد ، ايده و طرحي را در ذهن داشته باشيد و کلیت آنچه میخواهید را بدانيد . مطالعه مقالات و مشاهده تصاویر مرتبط با این موضوع تاثیر بسزایی در تصمیم گیری شما دارد

 


©1383-1396 کلیه حقوق برای وب سایت میهن ساختمان محفوظ است. طراحی وب سایت: شیرازسان